Els millors records, són al nostre interior

Dimecres, tot i que no apuntava a ser un dia massa ideal (a les 7.30h estava atrapada a l’ascensor, a les 14h reunió per intentar resoldre la incertesa del nostre programa), l’acabe amb un somriure.

Tinc una pacient amb Alzheimer que és encantadora! És una velleta que no parla massa, viu al seu món, però el dia que no vaig gaire aviat i la trobe desperta, sempre em dedica algun somriure. Hui el regal ha sigut molt millor. Sempre que vaig a sa casa s’escolta de fons la ràdio, i quasi sempre arribe a l’hora dels programes de dedicatòries on la gent demana cançons. Porte un temps pensant en com reaccionarà si li pose una mica de música de la seua època… La meua companya Cris em va explicar la seua experiència amb la musicoteràpia i em va convèncer per provar-ho. Així que allà que he buscat una cançó de la seua època per internet, i ha sonat “Maria de la O”.  Tot i que ninguna de les dues hem dit res, ni la meua pacient ni jo, a les dos ens ha canviat una mica la cara… A mi m’ha recordat molt a la meua àvia i a mi quan anava a sa casa i li demanava que em deixara vestir-me amb aquelles faldes prissades, alguna amb topets (que ara tornen a estar a la moda) i les seues sabates de tacó, i acabàvem “ballant sevillanes” les dos al ritme de les cançons de Mari Fe de Triana que posava la meua àvia Maria en aquell “tocadiscos” que tant li agradava. A la meua velleta encantadora no se què li deu haver recordat, potser els seus dies de joveneta quan anava a ballar amb les amigues a la plaça del poble…  Pero és veritat que tot i que ha posat cara de concentrada, no ha dit res. I jo, he de confesar que m’he quedat una mica despagada, així que ha acabat la cançó i he seguit amb la meua exploració.

Quan ja marxava i li anava a dir adéu s’ha posat a fer rialles i m’ha cantat una estrofeta de Maria de la O!! La seua filla i jo hem començat a riure i cantar amb ella! Estic ben segura que mare i filla hui hauran escoltat la Mari Fe de Triana una bona estona. 

Jo he marxat contenta, perquè en definitiva, això també són cures pal·liatives.   

Irina

Deixa un comentari